Hirmulimonaad

Jälle üks töönädal otsas! Suvi küll veel ei paista, aga ikkagi on hea, et kõik juba rohetab.

Eile otsustasin, et lilledel on ilma istutamiseta ikka paha ja kuna seda mul tööde nimekirjas polnud, sain rahuliku südamega orhideesubstraadi välja otsida. Kui see mul to-do listis oleks olnud, poleks ma ilmselt tegudeni jõudnudki, see nimekiri kuidagi kammitseb vastikult mõnikord. 🙂

Igatahes oli üks õitsev kuuking poti seest järjest valgemaks muutunud, aga arvasin, et õitseb ära, siis vahetan mulla välja. Paraku olid lehed juba nii pehmeks minema hakanud, et vaatasin, et lillede maale juba ära minemas vaeseke. Uut ja suuremat potti mul polnud, aga nagu kahtlustasin, polnud vajagi – kui vanaks läinud puukooresodi välja võtta ja surnud juurejäänused maha võtta, ei ole tavaliselt suuremat potti vajagi. Mingi 4 aastat vist umbes oli eelmisest istutusest möödas, ta oligi juba suuremas potis kui algul.

Teine oli üks peenejuureline orhidee, poti sildi järgi võibolla Nelly Isler, aga ega seda enne ei selgu, kui ta õitsema plaanib hakata, sest saingi ta sellise anonüümsena, õiteta. Kuu aega vähemalt on ta niisama passinud, ei idanenud ega mädanenud, poe läbipaistmatust plasttopsist ka läbi näha midagi polnud. Sain siis tema substraadi ka ära harutatud, aga juuri oli tal küll väga vähe. niisugust sobivat potti, kuhu väheste juurtega lilleke istutada, mul ei olnudki, seega vaatasin kiirelt tühjad jogurtitopsid läbi – nullseis. No me ju ei joo jogurtit eriti, ainult Mumuu mummudega jogurteid lapsed armastavad ja neid ma vahel ostan, aga no sinna sisse ei mahu midagi peale minide.

Seega võtsin ühe veepudeli, millel polnud rahavahetusmärki küljes ja tegin sellest poti. Täitsa super! Nii hästi sobis kuju. Põhja tegin kuumaks aetud sukavardaga augud (number 2-3 sukavarras sobib kõige paremini minu meelest) ja Tivoli Vatten sildi jätsin ka külge veel. Pildil olev alumine minikuuking on ka õlipudelist tehtud poti sees, talle ka täitsa meeldis, aga lõpuks õitses ta ikkagi ära. lilleriiul

Mis mind porisema pani, oli orhideemuld. No justnimelt muld – mitte mingid kooretükid. Miks peaks potis leiduma 1/3 kuni 1/2 peent puru, mida orhideed ei taha? Sekka siis mingit muud sodi, mille keegi oma muldpõrandalt kokku pühkis ja koos juuksekarvadega kotti ajas, et Orhideemuld peale kirjutada. Väkk. Kahe potitäie substraadi kohta tuli vast umbes 10 hallitanud kooretükki ka, silmatorkavalt valged, sai vähemalt kohe kõrvale sorteerida, ilma, et poti sisse kasvama peaks panema.Tuleks vaid kastmine õigel ajal meelde!

 

Noorem poeg oli eile õhtul hädas. Ta oli koledat multikat näinud, kus politseiauto oli hätta jäänud ja  kartis ja mitte keegi ei läinud sellele autole appi! Õnneks suur vend tuli nutu peale kohale ja aitas selle multikavideo kinni panna, aga magama minnes tuli see talle jälle meelde ja siis ta nuttis, sest tal oli nii kahju sellest vaesest politseiautost, kes lausa värises, kui koleda halli pilve seest punased silmad hiilgasid. Sain lohutada ja lohutada… Lõpuks pidin talle hirmuvastast limonaadi tegema, ehk siis tegelikult lahustasin ühe magneesiumitableti klaasi vee kohta ja see sidrunilõhnaline tablett kihises lahustudes nagu limonaad. Laps ristis selle hirmulimonaadiks, jõi, kiitis ning magas öösel ilma õudusunedeta.

Tavaliselt ma olen andnud hoopis nerheeli (endine nervoheel) ärevate olukordadega, kui uni ei taha tulla või kui öösel saabub hirmus unenägu. Lastele pool tabletti lihtsalt keele alla ja tavaliselt tuleb siis uni üsna ruttu.  Samas kui mind ennast unetus vaevab ja ma seda nerheeli võtan, siis mind väga ärritab see glükoos seal sees. Tekib pesemata hammaste tunne ja pärast on hommikul halb maitse suus. Seetõttu eelistan kohe õhtul magama minnes magneesiumi võtta, selle saab veega alla loputada ja aitab sügavamalt magada. Enne lennureisi vms on uinumisega raskusi, siis see on superhea!

Kuurina ma ei soovita, välja arvatud juhul, kui inimene ammuilma juba halvasti magab. Aga enamus saab ühe-kahe suurema kogusega mõneks ajaks magamise paika ja unekvaliteedi parandatud. Lastele soovitan ka, kes mul tunnis magama kipuvad – magneesiumiga puhkad paremini välja ka samade unetundide jooksul, nii siis, kui und ei tule kui ka siis, kui kogu aeg, terve päev tahaks magada. Arvutimänguööde puhul küll see imet ei tee, ses mõttes, et magama ikka peab ka, mainin neile ära.

Käisin väikest hoiukodu koerakest vaatamas. Oli teine selline väike ja armas, just pidas oma teist sünnipäeva. Kaks pesakondagi juba ilmale toonud! :O Peale seda sattuski äraandmisele. Nii hea, et meil Eestis ikka see hoiukodude värk tasapisi hingitseb ja inimesed teadlikud on nii kassidele kui koertele hoiukodu pakkumise võimalusest – kasvõi selleks, et lapsed loomadega harjuksid ja neid ei kardaks. Olen kuulnud ka mitmetest juhtumitest, kui hoiukodust saab loomale päriskodu. Ka minu mees on sellistest lugudest kuulnud ja seetõttu oleme meie loomavabad. Ehkki Trennitüdruk ei välista, et ta kunagi veel ühte rotti ei võta näiteks – puurid ju veel sügisest alles.

Ükspäev leidsime  Väikse Piigaga maja eest surnud hiire. Oli teine veel üsna noor, aga surma põhjust lahanguta kinnitada ei saanud ja lahkama ma ei asunud. Jaa, ma olen õppinud küll kunagi Järvseljal rotte ja hiiri kenasti koorima-nahatustama, aga see selleks. Piiga arvas, et hiir on armas ja me võiks ka trennitüdruku tuppa viia ja talle puuri panna, sest vahet ju pole, kas rott või hiir? Ta ei maininud, et ka sellest vahet pole, kas elus või surnud. Peamine, et puur tühjalt ei seisaks. Praktiline tüdruk! Me siiski õele sellist üllatust tegema ei hakanud ja panime hiire maasikate juurde ühe kivi juurde, juhuks kui hiire vanemad teda taga otsivad ja tahavad teada, mis juhtus. Järgmisel päeval matsin hiirekese mulla alla, aga Piiga käis pärast vaatamas, kuhu ta küll kadunud on. Äkki läkski puuri???

Ma kangesti ootan rattaga sõitmise hetki, mis oleks piisavalt soojad, nii et näpud sõites küljest ei kukuks peale kümmet minutit. Miks sõita? Sest keegi on selle kohta nii ilusa plakati koostanud:

ratas

Head nädalavahetust!!

3 thoughts on “Hirmulimonaad

  1. Magneesium vastutab lihaste lõdvestamise eest, nii et tarvitatakse krampide ja krussis lihaste puhul ka. 🙂
    Mul oli väga ilus rotinahk ja paar hiirenahka, aga mu vanemad viskasid kõik need salaja minema, kui ma mingis muus praksis olin, “et väikelaps ei ehmuks surnud asjade peale”. Wtf, mõtlesin mina kurvalt, sest nende tegemine võttis ju aega ja niiii ilusad said… 😦

    Like

Lisa kommentaar

