Kodu- või kinoskäijaks?

Meil on jälle aknad halliks muutunud, sest õhtupäike paistab aknasse ja klaas kogu oma käejälgede-ilus vaatab mulle otsa, kui ma välja vaadata üritan. Vist on läinud nii külmaks, et peaks jalgrattad sisse kolima, aga kuna loodus ei salli tühja kohta, siis jah, ega neid nii lihtne sisse meelitada ei olegi.

Jalgrataste hoiustamine tähendab seda ka, et need peaks puhtaks pühkima ja üksteisega sõbralikult kokku pakkima, aga paraku on neil pedaalid. Erineval kõrgusel lenksud ja muud mured. Vanem Poeg käib talvekinnastega sõitmas veel.

Imelik filmisügis on ka, mitmel pool arutletakse koduõppe ja metsaelu teemadel selle Fantastilise Kapteni teemal ja ma ei hakka sellest rohkem kirjutama. Aga minu jaoks imelik on pigem see, et vahepeal ma aastaid kinno ei sattunud ja äkitselt sel sügisel olen juba 3 korda kinos käinud. Algul neid Pahasid emasid vaatamas, kus peategelane avastas, et ega ikka ei jaksa, kui ühiskonna korralik silmakirjalik liige oled, lausa pahasti võib minna. Aga kui võtad asja käsile, ütled koolilastele, et nad võiks ise süüa teha ja õppida, vahel võtad veel endale aega, siis võib veel elulooma saada. Selles filmis meeldis mulle väga see koht, kus peategelane oli koos sõbrantsidega õhtul klubisse läinud ja ematses kõigi tabatud meestega – see oli nii nunnu! Selle pleki saad niimoodi oma kampsunilt välja/ Peaksid rohkem kiudaineid sööma jne-stiilis, ma kõike ei mäleta, aga nii tuttav tuli ette! 😀 Mitte et ma seda kusagil klubis või meestega teeks, aga olen tabanud end vastikult õpetamas. 😛

Teine film oli muinasjuturaamatulik Miss Peregrin ja tema õpetatud närilised, ei, tema kodu veidratele lastele. See oleks ilmselt raamatuna mõistetavam olnud, sest kohati jooksis mul mõte mujale ja pärast ei saanud ma tükk aega aru, mis sõda ja mis nüüd äkki hakkas ja kuidas ja mis ja lõpp oli keeruline. Uurisin lausa internetist, et mis värk siis oli, aga ei saanud sotti ega osanud Trennitüdruku küsimustele ka vastata. Paar põnevamat kohta olid treileris ära ja mulle jäi see ülejäänud film natuke lahjaks, aga Minu Õde ja Trennitüdruk arvasid, et täitsa tore oli. Basilisk-lapsukesed oleks nagu kauged sugulased Harry Potteri basiliskiga, mis sellest, et väline sarnasus puudus.

Aga millalgi tahaks veel kinno, sest kinodega on see häda, et Tulevaste treilereid näidatakse. Ma tahaks siis vist seda Matrixi-laadset (lusikat ei ole olemas-reaalsusega?) filmi ka vaadata, mis novembri lõpus linastub. Seal mängib see Smaugi-mees, kes vist Sherlockit ka mängis kusagil ja vahepeal meie Vanimale lapsele väga meeldis. Doktor Strange on seekord Benedict Cumberbatchi nimi ja treiler on siin. See on huvitav, kui tihti inimesed näitleja näo pärast filme vaatavad. Või siis ei vaata, sest nägu ei meeldi, kuigi enamus filme on nii tehtud, et esialgu mittemeeldiv peategelane ikka “täiega normaalne”tundub lõpuks ja pahalased aegajalt ka inimeste silmis pahalasteks jäävad.

Aaa, vahepeal me käisime mehega ju veel ükskord kinos, 7 vaprat vaatamas, sest ta tahtis. See oli selline tüüpiline põmmpõmmpõmm-matsmatsmats-kappadi-kappadi-põmm film. Enne seda palju aastaid ei jõudnud me laste kõrvalt kuhugi kinno. Kevadel kutsusid kursavennad ta  Tarantino Vihast Kaheksat vaatama (sama žanri film, põmmpõmm-jne, ma ei hakka kogu žanrinime enam välja kirjutama)  ja ma mõtlesin, et kui mina temaga kaasa lähen tema soovitud Seitset Vaprat vaatama (et kas on kunagisest Eesti legendaarsest bändi-promo-saatest lausa film tehtud), äkki ta tuleb siis minuga seda Kaptenifantasticut ka vaatama. 🙂

No ja nüüd ma ootangi, et Dr.Strange kinno tuleks, parem ikka kui hellõu-viin’i oodata. Ei tea, kuidas minust nii äkki kinohuviline sai. Samas palju aastaid pole eriti midagi vadata olnud, mõned aastad tagasi oli see Kõrbelill. SEE oli nii kurb film, mu taga nutsid kolm kahekümnendates aastates tüdrukut lahinal ja meie sõbrannaga olime ka üsna punasilmalised-laigulised. Kui ma oleks selle filmi sisu teadnud, ei oleks ma seda kunagi vaatama julgenud minna. Aga ilus oli see näitlejanna Liya, kes oli tegelikult täpselt selle peategelase moodi – hiljem leidsin netist pildid, ühel olid nad nagu kaks tilka vett paarikümneaastase vanusevahega, noorem oli vist 10 cm pikem ka, aga muidu erakordselt sarnased. Või tundub nii ainult mulle? Hiinlastele pidid näiteks kõik eurooplased täiesti ühte nägu tunduma, üldse ei saa neil europiidse rassi esindajatel vahet teha. Äge. 🙂

Aga jah, Kapten Fantastilisega tuli see kevadel kirjutatud bipolaarse häire postitus meelde. Et kellel on lootust seda endale saada ja kes selle juba saanud on… Tegelikult tuli jälle aedviljade isu nende piltide peale seal! Seda enam, et lugesin ülihead lugu sellest, kuidas Marca seenesuppi tegi ja metsasanitar teda aitas.

5 thoughts on “Kodu- või kinoskäijaks?

  1. Tere. Rataste pedaalid käivad imelihtsalt ära. See väike liigutus muudab nende pakendamise palju lihtsamaks. Lisaks ei lähe pedaalid teise ratta kodaratesse ja ei painuta neid kõveraks. Proovi!

    Liked by 1 person

    1. Vau, päriselt ka? Pean täitsa uurima, äkki käivad meie omadel ka ära!
      Siis peab ühe suure pedaalikasvanduse tegema mingite kastide sisse ja tingmärgid juurde kirjutama, muidu pärast kevadel esimesed valivad, mida tahavad ja viimastele jäävad kõige kulunumad.

      Aitäh igatahes! Ma pole eales varem pedaalilahutusest kuulnud. Kodarad ka ilmselt veel tänavad mind.

      Meeldib

  2. Vaatasin just oma kinokontot, 23 kinopiletit viimase aasta jooksul (enamasti ikka iga käik üksi sisaldab 2-3 piletit, et päris 2x kuus siiski ei käi). Ma usun et päris kinos päris esimest korda ma käisin esimest korda alles mõni aasta tagasi, võiksin öelda et selline päris uus avastus (maalt ja hobusega). Enamus on kindlasti multikad ja koos lastega käidud, Labürindijooksja järge käisin päris üksi vaatamas, nii tahtsin näha lihtsalt aga kellelegi teisele pinget ei pakkunud. Üsna palju filme ma laen ka alla ja vaatan,alati ei ole lihtsalt võimalik kinno joosta, see on nii periooditi, vahel ei ole kinos ega ka saadaval mitte midagi ja siis kui tuleb- siis tuleb terve hunnik filme mida tahaks näha ja tunduvad head.
    Neid ebaharilikke lapsi käisin mina ka vaatamas suuremaga ja ta sõbrannaga, nendele väga meeldis, mina ootasin treileri järgi natuke midagi muud, rohkem muinasjuttu. Oli nii ja naa.
    Viimati vaadatud “hullult” hea film oli Mina ennem sind, oh kus ma labistasin nutta ja olin nii vihane ja ikkagi oli see väga hea film, aga no mina nutan multikaid ka, Jääaja esimese osa lõpp, vähemalt 49 korda nähtud ja ikka kukun ma pillima kui lõpus lõvi tuleb künka tagant… Väike dinosaurus, nuuskasin kinos varrukasse suurest pillimisest, nüüd on alati taskurätid kaasas mistahes filmil, miks ometi nii kurbi hetki laste multikatesse peab üldse tegema? Või olen lihtsalt mina piripill.
    Pahad emad olid ka vahvad, sai naerda ja ka samastuda vahel.
    Nüüd ma ideetan kas minna vaatama Tüdruk rongis filmi, raamatu lugesin eile öösel läbi, see oli hoopis midagi muud kui arvasin ja filmitreiler edasi annab, meeldis, aga mind häirib et minu tegelased on nii erinevad filmis olevatega ja see ei meeldi mulle 😀 Hahaa. Varjundid ülipopid olid siis lugesin ka enne kino ruttu raamatu läbi ja kinos olin nii hädas, nad ei olnud ju üldse sellised ja teiseks oli film nii üle käe tehtud, et raamatuta jäi filmi vaataja nii paljudest detailidest ilma.
    Jäin vahutama… 🙂 Ma nüüd vaatan selle kurva Kõrbelille treileri parem ära, äkki oleks ideaalne mulle õhtuks.

    Liked by 1 person

    1. No ma vaatan ka peaaegu iga kuu mingi filmi kodusel “kinoõhtul”, üle interneti megašeerist 🙂 Aga eks see raamatusüžee ja kinotegevuse erinevus on tavaline värk, vahel mulle tundub, et filmitegijad pole vist vaevunud esimesi lehekülgi lugema, kus on kirjas, et peategelane on pikk ja mustade juustega, sest filmis on sama tegelane lühike ja punapäine näiteks 🙂 Või noh, selles stiilis 😉

      Aaa, Kati, ega ma tegelt väga alla ei jäägi sulle, ma vedasin ju õe kinno seda naljakat laibalugu ka vaatama… Harry Potteri peaosatäitja pole minu silmis enam see, kes enne seda filmi.. hahaha. Vot see film otsi ka kodusvaatamiseks välja millalgi, see SwissArmyMan 🙂

      Meeldib

Lisa kommentaar

