Kohviga/kohvita?

Lasteaiahommikute huumorinurk: Väike Piiga jalutab isaga lasteaia poole ja näeb rühmakaaslast tulemas.

-Vaata, issi, see laps sööb KOGU AEG lund!

– Aga sina ei söö?

-Ei, mina ei söö, vastab Väike Piiga veendunult.

-Kas sina ei söö sellepärast, et lumi on otsas?

-Jah, vastab Väike Piiga ohkega.

Noorem Vend pakib asju, mida kohvriga kaasa võtta reisile Haapsallu. Pusled, legod, paberid, pliiatsid, autod. Mina pole veel tema asju pakkima hakanud, sest pole veel aega olnud. Mul on internetist maha kirjutatud nimekiri küll, mis kaasa võtta – ujumisriietest kõrvatroppide ja paberiteni, nii et küll jõuab täna peale sauna.

kohver

Eile ja täna on rühmakaaslased Nooremal Vennal külas mängimas käinud, selle üle on tal hea meel olnud ja täna pole ta enam kurtnud ka, et jalad valutaks, kuigi mõne päeva eest oli tal nutumaik veel pidevalt suus ja pidin teda vahepeal süles kandma. Õnneks kaalub ta umbes samapalju kui poolteist veeämbrit ( või pisut rohkem), nii et mu selg pole protestiks kaasatöötamist lõpetanud. Selg on küll tihti valus viimasel ajal, aga kahtlustan, et see on lihtsalt stressis konutamisest ja läheb vast ise üle, kui ma jälle sirgemalt istun paar nädalat. Ühel õhtul tegin isegi 5 seljalihaste harjutust, kui väiksemaid lapsi magama panin. Ma pole lootust päris kaotanud, et lähiaastatel jõuan kunagi trenni ka. Või hakkan ise kodus tegema, kui trenniraha kusagilt üle ei jää. Seni saan lihtsalt toitumist korrigeerida.

Alustasin kohvi ärajätmisega ja praegu on see täitsa toiminud. Esimestel päevadel juhtusin küll koolis ja koolitustel käima – koolituste kohvipausidel oli õnneks teed ka, ainult kuuma vett ei olnud. Kui kuum vesi ka lõpuks toodi, oli mul teeisu juba üle läinud. Kohvi lõhn iseenesest meeldib mulle küll, see on ju nii hea… Aga kohvijoomises on hea aegajalt pause teha, tundub mulle, sest vahetevahel toimub dooside järkjärguline suurenemine nii sujuvalt, et ühel hetkel toimub olude sunnil kolme kohvi joomine päevas täiesti normaalne tegevus. Mis sellest, et siis võib juba tunduda, et väga ei tahagi, aga harjumusest ikka joon.

Pealegi on peale restarti – kui näiteks millalgi uuesti kohvi jooma hakata – kohvil hoopis teine maik ja piisab isegi poole väiksemast kogusest, et vaat et suurematki efekti saada kui varem. On olnud perioode, kus ma üldse kohvi ei joo, aga olen seltskonna pärast olen lõpuks alla andnud. Või siis sellepärast, et kohvi asemel on nii väike valik, näiteks ainult musta teed. Pakiteed mustast teest on minu meelest väga kiiresti väga kangeks tõmbuvad ja tunduvad mulle pesupulbri maitsega (kuigi ma pole suurem asi pesupulbrisööja) ja kui vähegi võimalik, siis hoidun mustast teest. Erandiks on mõned üksikud, nagu näiteks  Lapsang Souchong, mis mee ja piimaga on päris hea kaamelikarvade ja lõkkesuitsu maitsele vaatamata. Ajurveeda joogi tee meeldib mulle ka piimaga, see on esialgu 5 aastat seisnud, kuni mulle meeldima hakkas. Hommikuks sobib hästi, siis on mul ka midagi juua, kui Mees kohvi joob.

Väljas on imelikud ilmad. Kuna lumi on läinud, on tööle sõites iga kord hea värskelt rohelisi põlde vaadata, aga kui oma aias olevad puulehed aknast vastu vaatavad (õnneks kuhjad veel aknani ei ulatu, aga no aegajalt ma ikka vaatan valges välja ja näen neid), ei kipu küll igal vabal hetkel pojengilehtede kuhja ära koristama. Loodan vist vaikselt, et varsti tuleb jälle lumi, nagu eile korraks. Meenub kohe see algaja õppesõitja, kes rohelise tulega foori taga pidurdas ja seisma jäi, kuigi sõiduõpetaja karjus kõrvalt “Sõida!! Miks sa ei sõida??” “Varsti läheb punaseks,” noogutas õppesõitja teadja näoga õpetajale.

Jõulupakkide teema läheneb ka. Meil on minupoolse suguvõsaga välja loositud, mis vanaemad/tädid/vanavanaemad jne kellele lastest pakki teevad, sest kui lapselapsi on minu isal ja emal 11, siis oleks ju päris kohutav, kui kõik lapsed kõikidelt paki peaks saama. Arvestades seda, et Võluvanaema on üle 93 aasta vana, siis ta nagunii poes ei käi ja kingitused organiseerime meie venna ja õe peredega. Loosimise käigus saavad siis umbes kõik 2 last, kellele pakki teha ja sel aastal otsustas Vanim Laps ka ise kellelegi noorematest paki teha, kuigi tahtis ise ka pakisaajate nimekirjas sees olla. Loosimise reegel on ka see, et  oma lastele selle loosi kaudu pakke ei tee, sest teeme nagunii neile ise ka kingitused.

Proovisin ka Mehepoolses suguvõsas seda teemat tõstatada, aga paistab, et järgmine aasta jälle. Tegelikult proovin äkki täna jälle? Lihtsalt korrutage laste aastas saadavate kingituste hulk nende eluaastatega ja siis ärge imestage, et neid näiteks 19 või 13 aasta jooksul päris palju koguneb. Samas kui sünnipäevakingitusteks saab veel mitme sugulase peale kingid kokku klapitada ja näiteks spordivarustust soetada (või suusafondi raha koguda), siis jõuludega ei ole nii… Ning jah, juba mitme samast soost lapse järel koguneb legode kuhi hämmastava kiirusega, nukukuhi ühe lapse kohta võib poole väiksem olla, aga kui lisanduvad mänguköök, nukukäru ja nukkude pereelamu, kisub elamine kitsaks. Raamaturiiulid täituvad aeglasemalt, siin on vanematest vendadest-õdedest abi, kui lapsed lugemisikka jõuavad ja kõik põnevad sarjad oma kodust võtta on.

Täiskasvanute kingitused on keerulisem teema ja neid me tavaliselt ei tee. Ainult Võluvanaema helistab ikka mulle ja õele ja käsib meil endale kingitused välja otsida, siis me käimegi koos poes ja valime armsaid sokke või muud sarnast – midagi, mida endale ise osta ei raatsiks, aga mis hinna poolest oma vanaemale kalliks ei osutuks. Tal on ju ainult üks pension ja 5 lapselast ja 13 lapselapselast. teine variant on see, et ütled, et me oleme ju rääkinud, meil ei ole kingitust vaja, aga siis saad kingiks mõned kalmuküünlad ja … see on palju hirmutavam. Mis sellest, et küllap vanaema meelest oli see praktiline kink, mis ikka ära kulub. :O

Võluvanaema sai oma nime siis, kui Vanim Tütar veel väike oli ja R-i öelda ei osanud. Aga kuna nimi sobis, siis jäigi talle külge. 🙂

Aga nüüd tuli ahjust sidruni-toorjuustukook ja ma ei saa kahjuks edasi kirjutada. Muidu juhtub, et konstanteeritakse fakti, et 8 minutit ja kes hiljaks jääb, saab ainult pead vangutada. See 8 minuti lugu tuli minu teismeliseeast, kui vanaema meile väikese ahjuga plaadikooke küpsetas ja magusat kraami poest eriti saada polnud, aga plaadikook moosi ja puruga endiselt ülihea maitses. Siis ma ükskord läksin vist oma ema teiselt korruselt ka sööma kutsuma, keda veel laua ääres polnud ja kui ma alla tagasi jõudsin, pühkisid vend, õde ja isa juba suud ja isa teatas kella vaadates: 8 minutit. See oli see aeg, mis oli  koogi ahjust väljavõtmisest jahtumise ja terve plaadi otsasaamisele kulunud. 😀 Tegelikult me päris ilma ei jäänud, sest teine plaaditäis juba küpses ahjus. Ma täitsa ootan seda aega, kui meil ka teismelised sööjateks hakkavad – praegused 11 ja 13-aastased on küll täiesti hariliku söömaga, isegi eilne 5-aastane külaline sõi sama palju kui meie varateismelised.

Mmmm, nii hea, kui keegi teine ikka ka süüa teeb. 🙂

3 thoughts on “Kohviga/kohvita?

  1. Mis mustas tees halba on? Peale selle muidugi, et umbes kõik inimesed peale minu arvavad, et must tee peabki tassis valmiskujul musta värvi olema – iiiiiiiiiiik!

    Kingituste koha pealt on Sul õigus, neid muudkui koguneb, eriti kui kingitusi kipuvad tegema ka kõikvõimalikud vanatädid, kes lähtuvad oma lapsepõlvekogemusest, et poisslapsed olid autodest alati vaimustuses … (sest midagi mõistlikumat polnud saada) Sorteerisin just täna kastitäie praktiliselt kasutamata jäänud kingitusautosid lastetoast välja ja loodan leida mõne ohvri, eeee, napi eelarvega poistepere, kuhu need edasi anda.

    Like

    1. Mustas tees pole midagi halba, see on minu jaoks lihtsalt liiga kange, kui kauem kui minuti seisma juhtub. Ma selline lahjemate teede fänn, sest ega roheline tee läheb ka kiirelt kangeks, kui peale ei passi või doseerimisega liiale minna 🙂

      Like

      1. Minuti? Must tee on joodav ja lausa hea, kui lasta seista alla kümne sekundi. Kõik, mis üle selle, on tökat. Roheline tee on minu meelest paraku murumaitseline, aga vaat rooibos, eriti apelsiniga, mmmmm … Muidugi eeldusel, et keegi hull sinna kaneeli sisse pole pannud.

        Like

Lisa kommentaar

